Crap

Är så besviken idag. Har tänkt att läsa till USKA på distans, men får inte det beviljat av min hemkommun. De måste godkänna eftersom det är de som betalar även om utb är på annan ort.

Men de godkänner inte. För att jag har redan gymnasiekompetens! Och då är jag inte prio. De har även en liknande utb på plats här i Kalmar, men där kommer jag inte heller in, av samma anledning.

SÅ nu kan jag alltså inte bli det jag helst vill, för jag har gymn.kompetens.
*suck* Ska det vara såhär?

Är det Någon som vet vart man kan läsa till Uska utan att söka via sin kommun?

Och kan Någon ändra detta sjuka system?? *arg* eller ska man uppmuntra sina barn att plugga inte för mkt, då kanske du inte kan läsa vidare sen?? *blir tokig* Det finns ju Ingen Logik!!


Som en missbrukare brukade säga; Livet är en strid, ja livet är en strid.


Kommentarer
Postat av: Jenni med barnen på T

Jag läste ju till uska:a 06-07 och det var svårt att komma in, chefen skrev ett rekomendationsbrev som nog gjorde att jag kom in. Du har inte jobbat lite innan inom vården så någon kan hjälpa dig ??



Annars så säger jag bara ligg på, vet att det är flera som hoppar av och de tar in nya, ring och påminn dem i Kunskapsnavet dem om att du finns och vill läsa!!



Lycka till!!



Kram

Jenni

2009-01-11 @ 22:36:45
URL: http://syskonent.blogg.se/
Postat av: Jenni med barnen på T

Men var tog allt vägen?? suck

2009-01-11 @ 22:38:02
URL: http://syskonent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0