Ingen action

OJ vad dålig jag vart på att uppdatera här.
Hm vad har då hänt sen sist.
Wille har ju börjat dagis, vi håller på med inskolningen ju, snart 3:e veckan.. Det går väl sådär. Han blir ruskigt trött o arg o hungrig vid kl 10 eftersom han vägrar äta på morgonen.. När jag vart med på dagis så har jag gett honom gröt vid 10, sen har vi gått hem så han fått sova. Han har alltså bara orkat en timme.. Nu skulle jag lämna lite längre, både tors o fre. Torsdagen var han superledsen när jag gick, det var inget kul alls. Sen hade han vart vansinnig, lugnat sig lite, och vart vansinnig igen. Han hade vart jättetrött men ätit fisk och potatis! Det var dagens stora positiva höjdpunkt.
Men när jag hämtade honom var han hysteriskt ledsen igen, han satt med sin napp o snutte o tårar rinnande.. Inte kul.

På fredagen skulle jag lämna samma tid, vi är alltså med på frukstund o samling mellan 9-9,30 ca. Sen går vi o hämtar vid 11 tiden. Wille blev jätteledsen igen när jag skulle gå, men sträckte armarna mot sin fröken (!) när hon frågade om han ville gå o titta i fönstret.. Bra! Men sen hade han vart totalt vansinnig, igen. Det hade inte funnits några barn att kolla på i fönstret sa fröken, o då blev han som tokig.. De försökte allt, men kunde inte få honom lugn. Så tillslut fick de lägga honom i vagnen och dra honom tills han somnade.. Han hade sovit ca 20 min o sen vaknat på bättre humör. Sen hade han ätit (!) massor med Hajmal och stekt potatis. Till det drack han ett helt glas vatten.
När jag kom satt han kvar vid bordet med sin fröken, superglad, och åt. Han hade alltså suttit, av egen fri vilja, och ätit hur länge som helst! Helt otroligt. Han ville inte komma upp eller något när jag kom, utan jag satte mig brevid så visade han sin fina fisk som han åt. Såå söt! När han blev törstig pekade han på glaset, då skulle fröken hjälpa honom! Det får ju inte ens Martin göra om jag är med i vanliga fall. Framsteg!

Det var egentligen veg.korv och potatis på menyn igår på dagis, men wille tål ju inte den korven, så de hade sparat fisk åt honom. De är så snälla, de sa att de alltid ska ha fisk hemma, så de kan laga o frysa in, lax o vit fisk, så wille kan få om han vill ha. Såå snälla! De har försökt att ge honom hans gröt, men det vill han inte ha. Det är ju bra på ett sätt, om han istället äter lunchen. Men lite oroande att de inte kunde mata honom utan var tvunga att söva honom när han var sådär arg..

Det är dubbelt detta med att han verkligen visar sina rätta sidor, så att säga, på dagis. Dels är det skönt att de får vänja sig från början.  Och så är det lite skönt att de ser och märker, det bevisar ju (iaf lite) att jag inte är galen, utan att wille faktiskt har lite speciellt humör (nu var jag snäll). Men samtidigt är det ju lite oroande. Då är det ju kanske något som inte riktigt stämmer, när dessa erfarna pedagoger märker skillnad mot de andra barnen.

Vi får se. Nu väntar BVC på torsdag med remiss till barnpsykologen. Innan dess väntar möte på komvux och atleje sofi och dagis på måndag. På fredag fyller jag visst år, det hade jag lyckats glömma.

I morgon väntar afternoon tea med våra grannar från Italien, det ska bli roligt.

Nu väntar morgonen på uppstigning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0