Sova med ett huvud under min haka

I natt vaknade Wille helt hysteriskt igen, som vanligt ca 1,5 h timme vi fått honom att sova. Det var bara att putta upp Martin som tog upp Wille och försökte få honom att somna om i sitt knä i soffan, det är det enda som möjligen kan fungera. Wille var som vanligt rysligt arg, det går inte att få kontakt med honom knappt. Han skriker helt hysteriskt. Tillslut försökte han kasta sig hejdlöst huvudstupa nedför soffan, Martin hann fånga honom tack och lov.
Efter misslyckade försök med att lägga Wille i sin säng och få honom att sova, tog vi in honom i vår säng. Wille har, som vi säkert vet, aldrig aldrig kunnat sova hos oss. Han är inte närhetstypen, han vill vara själv. Men inatt ropade han Mamma så fort han kom in i vårt sovrum, och som en liten iller kilade han in sig tätt, tätt brevid mig. Han la sitt huvud under min haka och bara suckade. Efter ett antal bökanden och stökanden somnade han tillslut. Helt otroligt. Jag har ine sovit en blund, men Wille har ju iaf sovit. Det märktes skillnad i morse när han fått sova mera, han var så pigg och ville leka. Jag å andra sidan, var inte lika pigg;P

Återstår att se hur vi löser kommande natt. Snart måste jag nog sova, iaf ett par timmar.

Kommentarer
Postat av: Jenni med barnen på T

Oj låter inte kul !

Tiam har haft perioder när han beter sig som Wille om nätterna, skriker okontrolerbart och man får ingen kontakt med honom, oftast bara någon eller några timmar efter att han somnat. Enligt vad jag läst mig till kan det vara nattskräck, inget farligt MEN dock sååå jobbigt för oss som står brevid. Vad jag fått fram så finns det tyvärr inget att göra, bara som du skriver finnas där, eller vad har du för erfarnheter?



Kram och hoppas att Wille snart sover bättre! Vad jag hört så har man inte nattskräck mer än de första åren i livet, så håll ut det ger sig snart!



Kramis

Jenni



2009-06-14 @ 11:41:29
URL: http://syskonent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0